לא פעם קיימת התלבטות של אדם המעוניין לפתוח עסק, האם לרשום את העסק כעוסק פטור או שאולי כעוסק מורשה. ישנם הבדלים ברורים בין השניים ולכן החלטנו לעשות לכם סדר בכל הנוגע לעוסק מורשה. לעוסק פטור יש הגבלות ברישום, ומנגד כל עוסק יוכל להירשם כעוסק מורשה. אחד הדברים העיקריים הוא, שעסק המוגדר כעוסק מורשה חייב להוציא חשבונית מס בכל ביצוע עסקה, וכמובן קבלה לאחר קבלת התשלום. יש לציין כי בתוך חשבונית המס כלול מע"מ שיועבר לרשויות המס באמצעות העוסק המורשה. ישנה אפשרות לקזז מע"מ מול תשומות, מומלץ להיעזר בשירותיו של רואה חשבון, המנוסה בתהליכים מסוג זה. תשלום המע"מ מתבצע פעם בחודש או פעם בחודשיים. כמו כן, ישנה חובה על תשלום מקדמות למס הכנסה וכן מקדמה חודשית לביטוח הלאומי.
התנהלות עוסק מורשה
יש לציין כי עסק המוגדר כעוסק מורשה לא יוכל להפיק לעצמו תלוש משכורת על העבודה בעסק ואינו זכאי לקבל תשלום על חופשת מחלה, חופש, פיצויים בגין פיטורים ועוד. לרישום עוסק מורשה יש מספר יתרונות. באם יש לך אינטראקציה עסקית עם עסקים מורשים אחרים, וכן השקעה בתשומות כציוד נדרש, ריהוט ועוד, תוכל להתקזז. כמו כן ישנם סוגי עסקים שמחויבים להירשם כעוסק מורשה כמו רואה חשבון, עורך דין וכן עסקים שמחזורם השנתי עולה על כ – 100 אלף שקלים. משרדנו יוכל לתת לכם ייעוץ מקדים בנושא, ולסייע בבחירה ובשיקולי הרישום השונים. על עוסק מורשה חלה חובת ניהול ספרים. ניהול פנקסיו תלוי בראש ובראשונה במחזור הפעילות שלו, ובמגזר הפעילות, גם בזאת נשמח לסייע לכם. על העוסק המורשה יש להגיש דוח שנתי למס הכנסה, ואחת למספר שנים עליו להגיש גם הצהרת הון.
תהליך פתיחת התיקים ברשויות המיסים
- מע"מ – יש לפתוח תיק בראש ובראשונה במשרדי המע"מ האזוריים. על מנת לפתוח תיק מע"מ יש לדאוג למספר מסמכים, צילום המחאה מבוטלת, צילום ת.ז. של הבעלים, באם ישנו חוזה שכירות מומלץ לצרף העתק ממנו. לאחר מכן, תתקבל תעודת עוסק מורשה עם מספר העוסק המורשה.
- מס הכנסה – יש לגשת לפקיד השומה באזור הקרוב אליך. פתיחת התיק במס הכנסה תתבצע לאחר שיש תיק במע"מ. לשם פתיחת התיק, יש למלא טופס בצירוף צילום ת.ז. בתום התהליך יתקבל מסמך רשמי המפרט את ענף העסק אליו ישויך העסק, וכן הנחיות להנהלת החשבונות.
- המוסד לביטוח לאומי – על העוסק המורשה לפתוח תיק בביטוח הלאומי. לשם כך, יש למלא טופס פתיחת תיק (דין וחשבון רב שנתי) ולהעבירו לסניף הקרוב אליכם. כעבור זמן מה, העסק יקבל פנקס מקדמות, ובכל זמן שנקבע יש לשלמו. הסכום נקבע לפי ההצהרה שהוגשה בגין הכנסות צפויות.
משרדנו ישמח לטפל עבורכם בכל הנוגע לפתיחת התיקים, על מנת לא לגרום לכם בזבוז זמן יקר.